joi, 30 ianuarie 2014

Cursa Poneilor si numaratoarea pana la 100 ~ Joc cu zar




Am avut diverse jocuri pentru copii frumos colorate, pe carton tare si cu tot felu de pioni, dar cu un copil de patru ani toate ajung scrise sau rupte, cu parti lipsa sau fara zaruri asa ca, am ales sa desenez eu un joc, cu reguli usoare dar totusi distractiv si in acelas timp educativ. In locul pionilor am folosit poneii nostri preferati, iar traseul este compus din casute numerotate de la unu la o suta.

Jocul este foarte simplu de facut si se poate juca intr-o multime de feluri, fiecare copil poate participa cu ce jucarie doreste si regulile se pot schimba in functie de varsta copilului.

Ana a stat foarte curioasa langa mine pana am terminat de desenat cercurile si numerele iar la sfarsit,
cand i-am cerut poneii a spus bucuroasa: facem o cursa cu ponei? 
Si asa i-a ramas numele: Cursa Poneilor

Materiale necesare: hartie (rola de hartie), markere, foarfeca, lipici si figurine (orice ce fel de figurine, animale, omuleti, ponei, masinute etc.)

Este usor de inteles din poze ce am facut dar totusi incerc sa explic.

Prima data am incercat pe o hartie mult prea mica si nu am ajuns decat pana la saptezeci de cercuri. Am luat-o de la inceput pe o hartie mai mare si pana la urma au iesit cele o suta de cercuri.
Hartia finala are dimenisunile 45/60 cm. 



Jocul nostru incepe din mijlocul hartiei si se termina in coltul din stanga jos.
Pentru inceput am trasat cu creionul traseul si apoi cu liniarul (avem un liniar cu sablon de cercuri, se vede mai jos in poza si se gaseste de cumparat la orice librarie) am facut o suta de cercuri.
Am incercat sa acopar o suprafata cat mai mare din hartie pentru a nu ramane spatii goale.
Dupa cum se vede si in poza, la final nu am mai respectat traseul si sunt mai inghesuite cercurile, oricum nu conteaza traseul, scopul meu a fost sa avem o suta de cercuri.

Dupa ce am numarat de doua ori, pentru a fi sigura ca aveam destule cercuri, am trasat din nou totul cu un marker si am trecut la scrierea numerelor. La sfarsit am sters tot ce se vedea scris cu creionul.

Pe doua bete de bambus am lipit o bucata lunga de hartie roz si am scris: ai castigat, deoarece oricine ajunge la sfarsit castiga jocul, indiferent daca a fost primul sau ultimul.


Pentru zar am folosit un cub de carton ramas de la un joc vechi de tip puzzle si sase bucati de hartie alba, pe care am desenat punctele pentru numere cu ajutorul unui marker. Zarul este destul de mare si usor de citit.


Ana a lipit abtibilde colorate in spatiile goale si jocul a fost gata.


Regulire jocului sunt simple: jucatorul arunca zarul si avanseaza cu poneiul numarand cu voce tare, apoi citeste numarul casutei in care ajuns. Scopul jocului este de a parcurge traseul de la unu la o suta si obligatoriu fiecare jucator trebuie sa termine cursa.


Ne-am jucat doar noi doua asistate de restul poneilor pe margine si am facut traseul de trei ori (in prima zi) pentru a nu ramane nici un ponei necastigator. Toti poneii au castigat cursa, nu am lasat pe nimeni in urma deoarece scopul nostru a fost invatarea numerelor nu competitia.


Ana a fost foarte incantata de joc si deja ma gandesc la urmatoarea tema: dinozaurii.

Va doresc distractie placuta cu juniorii, mamica Ioana si iepurasul Ana (4 ani si 5 luni)

ps. de saptamana trecuta Ana nu mai este printesa, i-am spus iepurasul meu intr-o zi si asa a ramas, in fiecare zi ma intreaba: astazi mai sunt iepurasul tau mami ?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...