marți, 21 ianuarie 2014

Jocul cu numere de la 1 la 20

In ultima vreme Ana este fascinata de numere si am incercat, prin joc, sa repetam numerele pana la 20. Cel mai usor si cu materiale foarte putine a fost jocul facut din biletele post-it. Am folosit  biletele de cinci culori diferite pe care am scris cu un marker negru numerele pana la 20. 
Pentru inceput Ana a trebuit sa aranjeze numerel in ordine.


Al doilea joc a fost la fel de simplu, pe o tabla (se poate pe orice, pe jos, pe mobila, pe perete) am aranjat numerele in ordine, cate cinci pe rand sarind doua sau trei numere pe care le-am lipit pe margine. Ana a trebuit in primul rand sa constate sensul in care merge numaratoarea si apoi sa puna numerele lipsa la locul lor.


Am repetat jocul de mai multe ori, schimband de fiecare data ordinea numerelor si sensul sirului.
De fiecare data cand o luam de la inceput, Ana se intorcea cu spatele pentru a nu vedea ce fac si incercand, cat o lasa pe ea curiozitatea, sa nu traga cu ochiul la ce pregateam eu.


Dupa ce am epuizat toate variantele nu a vrut sa lase biletelele din mana si a inceput sa construiasca un castel. Am lasat-o in pace sa se joace si cand m-am intors am gasit pe jos castelul, peste care a pus numere magnetice. Pentru ca aveam doar un set de numere cu cate trei bucati din fiecare, a folosit semnul minus in locul cifrei unu pentru a compune numerele de la 11 la 20.



Si uite asa ne-am petrecut noi sambata seara, ne-am jucat si am repetat numerele pana la 20.
Duminica dimineata Ana avea sub perna biletelele cu numere puse la pastrare, m-a distrat gestul ei dar asa mi-am dat seama ca i-a placut ce am facut.

Stati pe aproape, inca nu am terminat cu numerele, urmeaza sa postez cum am ajuns cu numaratoarea la 100 intr-un mod foarte distractiv cu ajutorul poneilor nostri preferati,
 Mamica Ioana si printesa Ana (4 ani si 5 luni)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...