sâmbătă, 8 februarie 2014

Jocuri cu numerele de la 1 la 100

In ultima vreme cel putin de zece ori pe zi trebuie sa numaram pana la o suta, in masina, la masa, la joaca, la televizor, practic peste tot, pot sa spun ca Ana este obsedata de numere. 
Cand incepe numaratoarea trebuie sa ma opresc din ce fac pentru a numara impreuna cu ea si sa nu credeti ca se plictiseste pe la 50-60, trebuie sa spunem TOATE numerele pana la o suta.
Astazi am incercat sa repetam numerele pana la o suta prin jocuri simple si inspiratia noasta a fost acest Hundreds Chart, o extensie a  Montessori hundred board
Hundreds Chart este un tabel cu 10 linii si 10 coloane care contine toate numerele de la 1 la 100 si se pot face o multime de jocuri si activitati pe baza lui, noi am ales astazi doar trei.
Se gasesc pe net foarte multe fise, se pot descarca de pe diferite bloguri, dar cele mai dragute sunt cu plata, asa ca eu am facut in word toate fisele noastre pe care puteti sa le descarcati daca doriti in format pdf (daca doriti in format word va rog lasati un mesaj la adresa ioanagp@gmail.com si eu la trimit)

Jocul cu zarul


Pentru acest joc am folosit fisa simpla doar cu tabelul, creioane colorate si un zar.
(acelasi zar pe care l-am confectionat aici)
Jocul poate fi jucat in mai multi copii, maxim patru banuiesc eu, noi am fost doar doua si bineinteles
Ana a fost prima.

  
Am dat cu zarul si in functie de numarul care a iesit am colorat pe tabel, pe rand in ordine crescatoare, de fiecare data cu alta culoare. Initial am vrut sa folosim fiecare o singura culoare, dar Ana a vrut mai multe culori si asa a ramas.



Coloreaza numerele pentru a dezvalui o imagine


Revenim la idea de aici cu Hundreds Chart si pentru ca doar inimioara era fara plata, am incercat sa fac eu singura alte modele si mi-au iesit sase fise dragute pe care le puteti descarca cu un click pe poza.
Fisierul (in format pdf) contine sapte pagini, primele sase sunt fisele cu imagini pentru colorat in care numerele de sus sunt colorate pentru a fi mai usor de identificat pentru copii, iar ultima pagina contine tabelul simplu, dupa care am lucrat la jocul cu zar.

descarca fisele cu un click pe poza

Fisele sunt foarte usor de folosit, citim numarul sus si coloram numarul in tabel.


La inceput a fost foarte nedumerita de scopul jocului, nu a inteles ea cum scoatem o imagine dintr-un tabel cu numere, dar prima fisa a fost cea cu inimioara si s-a prins destul de repede de forma ei.


Daca la prima fisa a durat un pic mai mult pana a terminat-o, la urmatoarele a mers mult mai repede, 
a inteles cum erau aranjate numerele si am reusit chiar sa numaram din zece in zece.



Puzzle cu numere

Acesta a fost cel mai greu joc pentru Ana.
Am listat fisa cu tabelul simplu pe doua foi colorate, apoi cu foarfeca am taiat bucati din tabel si am facut un fel de puzzle sau mai bine spus tetris, cel roz mai usor cu piese mai mari si cel rosu mai greu cu piese mai mici. Ana fiind un mare fan puzzle a fost incantata de idee, dar a fost totusi un pic complicat, nu erau imagini iar piesele nu erau frumos aranjate pentru a se potrvi una cu cealalta.


La primul puzzle a fost dezorientata si a trebuit un pic ajutata, dar la urmatorul a vrut sa lucreze singurica asa ca am stat cuminte langa ea si am urmarit-o cum s-a chinuit si le-a intors pe toate partile pana i-a iesit.



Se mai pot face o multime de activitati pe baza acestui tabel, se pot colora numerele pare si impare sau se pot colora numerele din doi in doi, din trei in trei etc.., dar deocamdata noi ne oprim aici.

Va multumim ca ati fost alaturi de noi, mamica Ioana si printesa Ana (4 ani si 6 luni)

4 comentarii:

  1. Foarte fain! O sa fac si eu cu fetita mea! Multumesc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca va place, noi am facut la fise doua zile incontinu :)

      Ștergere
  2. Minunate jocuri, se impusca atatia iepuri cu jocurile acestea!
    Luni le voi duce si eu piticilor mei, abia astept!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...