vineri, 14 februarie 2014

Recomandare carte - Pupici pupici de Selma Mandine




Suntem in Februarie, luna iubirii, o luna frumoasa, plina de flori, inimioare si ciocolata dulce la tot pasul, sentimentele de iubire, dragoste si afectiune sunt exprimate mult mai des iar cele doua cuvintele magice Te iubesc! sunt pe buzele tuturor.

Asta perioada este perfecta pentru a vorbi despre dragoste cu cei mici care, chiar daca nu stiu sa vorbeasca sau sa se exprime foarte bine, ne arata in fiecare zi dragostea adevarata prin gesturi simple, o imbratisare sau un pupic.
Si pana la urma este tot ce ne dorim de la ei nu ?


Si pentru ca vorbim despre dragoste va recomand o carte dulce, ca vata de zahar - Pupici Pupici, o carte aparuta la editura Vellant in 2009 care contine 28 de pagini superb ilustrate de Selma Mandine.

Imaginati-va incercand sa explicati ce este un sarut, cum se simte si cum te atinge la suflet. 
Ganditi-va la cel mai mai dulce, cel mai amuzant, cel mai umed sau cel mai zgomotos sarut si apoi incercati sa-i explicati totul unui copil. Acest lucru este exact ceea ce face Selma Mandine in Pupici Pupici, o carte special conceputa pentru copii mici, cu coperti plusate si hartie de inalta calitate.


carti pentru copii

 Ilustratiile sunt superbe, pastelate si fiecare imagine accentueaza tipul de pupic pe care baietelul il primeste.
Caciulitele baietelului sunt cele mai simpatice, ele se schimba pe fiecare pagina, daca la pupicul mamei caciulita este din vata, la pupicul tatalui caciulita ia forma unui cactus.

carti pentru copii

Dialogul dintre baietele si ursulet este foarte simplu si pe intelesul copiilor.
Daca la prima citire textul mi sa parut prea simplu si am incercat sa dezvolt un pic ideea de pe fiecare pagina, acum am renuntat, Anei ii place cartea exact asa cum este scrisa, fara nici un cuvant in plus.

carti pentru copii

Partea mea preferata si ce-a mai asteptata de Ana este sfarsitul, cand ursuletul tot nu intelege cum este un pupic si primeste unul special, descris de autoare prin cuvinte simple dar in acelas timp atat de frumos:
- Imi pare rau, dar tot nu-mi dau seama cum este un pupic.
- A nu? Poftim ...
si Ana asteapta cuminte cu obrazul intins, un pupic
- Hmm ... E moale, e caldut, e racoros ... E delicios !!
- Ai putea sa-mi dai mai multi?
- Sigur ca da, pentru ca te iubesc ..
.. si aici incepe la noi pupatul si iubitul de seara care de obicei dureaza vre-o zece minute si se transforma de cele mai multe ori in gadilat.

Pentru ca ziua indragostitilor a cazut anul acesta vinerea si nu am avut timp deloc sa lipim sau sa pictam ceva pe tema iubirii, am incercat totusi sa vorbesc cu ea despre dragoste si despre persoanele pe care le iubim.
Am aflat de la ea ca, citez: iubesc pe Rares si pe Anca si pe Utu, pe buni Rodica si bunu si pe Adi, pe buni Maria si bunicul si pe Andrei si pe .... copii de la gradinita si pe tine mami si pe tati.
Mai avea pe lista mult mai multi, ea fiind foarte iubareata de felul ei, stiu ei care sunt pentru ca primesc pupici de fiecare data cand ne intalnim cu ei.
Am intrebat-o si de ce ma iubeste si a raspuns: pentru ca imi place de tine si ai grija de mine .. si imi cumperi carti, asta cu cartile a fost pentru ca tocmai primise o carte noua.
Nu mai are rost sa spun nimic, raspunsul ei m-a uns pe suflet si sincer nu imi doresc nimic altceva de la ea doar iubirea ei.

Va doresc o zi plina de iubire, mamica Ioana si printesa Ana
(4 ani si 6 luni)

2 comentarii:

  1. Si Rares te iubeste mult Ana! Si Anca si Utu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da stim ! si noi il iubim pe el, nu trece zi fara sa nu vorbim de el :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...